سولوئیست HOLLAND به خاطر بیانیه‌ای که در مورد شیپ کردن آیدلای مرد کیپاپ گفته بود عذرخواهی کرد:

 

هلند تنها آیدل گی کیپاپه. طی یک لایو اون با خوندن کامنتی که ”آیا ته‌کوک رو شیپ میکنی؟!“ شوکه شد. (ته‌کوک شیپ جونگکوک و وی از بی‌تی‌اسه.) 

بعدا، HOLLAND دوباره این کلیپ از لایو رو ری‌پست کرد و از فن‌ها خواست که در مورد تمایلات جنسی بقیه آیدلا ازش نپرسن. اون معتقده که باید به حریم شخصی اون‌ها احترام گذاشت :

”لطفاً از من نپرسین که آیا تهکوک یا بقیه ی آیدلای مرد کی‌پاپ گی هستن یا قرار می‌ذارن! این میتونه بی احترامی به اون‌ها باشه و باعث ناراحتی من میشه. من نمیخوام بدونم که توی صنعت کی‌پاپ کی ممکنه عضو LGBTQ+ باشه و حتی اگه میدونم هم، نمی‌خوام در موردش صحبت کنم“

این بیانیه‌ی HOLLAND با واکنش های منفی روبرو شد برای همین اون از این بابت عذرخواهی کرد و پست رو حذف کرد.

‌‌‌‌ ‌‌‌‌     ‌ ‌ ‌   ‌متن عذرخواهی:

 

”سلام، Holland هستم. قبل از هر چیزی میخوام که از هر کسی که ممکنه به خاطر اقدامات شتاب‌زده و عجولانه‌ی من احساس ناراحتی کرده باشه، صمیمانه عذرخواهی کنم. موقع اینتراکشن با فن‌هام توی لایو، من سوال‌های متعددی در مورد یه گروه خاص دریافت کردم. من ناراحتیـم رو با  ذکر کردن اسم یه کاپل خاص بیان کردم ، که  حالا متوجه شدم اشتباه بوده. خیلی‌ها به درستی اشاره کردن که جدا کردن یه گروه خاص اشتباه و نادرست بوده ‌و من اون زمان متوجه این موضوع نشده بودم. به عنوان اولین آیدل که علنی LGBTQ+ دبیو کرده، اغلب با سوالاتی در مورد واقعیت شیپ‌های آیدل های مرد کیپاپ روبرو میشم که برام استرس‌زائه. به هر حال، منشن کردن اسم کاپل آرتیست های خاصی ، اشتباه من بود. من اون پست رو حذف کردم و امیدوارم که شماها با مهربانی بتونین من رو درک کنین و ببخشین. من تلاش میکنم که در آینده جنبه‌ی بالغ تری از خودم رو نشون بدم. ممنونم.“

‌‌‌‌ ‌‌‌‌     ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌       ‌    ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌       ‌ ‌‌‌‌